A fenti kérdésre az a válasz, hogy túl sokat. Kisvállalkozás vezetése (különösen a beindítása) munkaigényes. Egyes kutatások szerint a vállalkozások tulajdonosának kétharmada hetente több mint 40 órát dolgozik, a fennmaradó egyharmad pedig még ettől is többet, ebből az adminisztratív munkára és a jogszabályi környezet megismerésére fordított idő rengeteg, ami akadályozza az érdemi munkavégzést.

 A leggyakoribb stresszfaktor a kisvállalkozások tulajdonosa számára a „vállalkozás menedzselése”.  A vezetők hetente átlagosan 16 órát töltenek adminisztratív munkával, ami hetente két teljes munkanapnak felel meg.

A munka üteme és mennyisége növekszik

A cégvezetők 70%-a szerint egyre erőltetettebb a munka üteme és egyre több a feladat – néhány év alatt ugyanannyi idő alatt 10-20%-al több munkát kell elvégezni. Ennek vezető oka a mobil eszközök és az internet jelenléte. A technológia ugyanis nyitott kapukat teremtett a munkavállalók – és különösen a vállalkozók – számára. Az állandó jelenlét miatt sosem áll meg a követelmények áradata.

Egy vállalkozás vezetése eleve sok munka

A vállalkozás vezetéssel szemben támasztott követelményeknek nincs köze a vállalkozás által kínált szolgáltatáshoz vagy termékhez. Ahelyett, hogy a tulajdonosok minden idejüket az üzleti részére fordítanák, muszáj időt tölteniük olyanokkal, mint például könyvelés, emberi erőforrás, megfelelés stb. Ez viszont nem javítja a gazdasági mutatókat, nem növeli az eladásokat. Nem csoda, hogy emiatt a kisvállalkozások tulajdonosai heti 50–90 órát dolgoznak.

A gondolkodásmód rossz

A vállalkozók többsége úgy véli, hogy akkor jó valami, ha ő maga csinálja – és ez nem a szakmai feladatokra vonatkozik. A “DoItYourself” (csináld magad) gondolkodásmód nem eredményes. A vállalkozást nem viszi előre, ha a tulajdonos próbál „mindent megtenni”. A kisvállalkozások tulajdonosai három-négyszer nagyobb valószínűséggel végzik maguk az adminisztratív feladatokat – ideértve a toborozást, az ellátásokat, a bérszámfejtést, a marketinget és még sok mást -, ahelyett, hogy átruháznák azokat külső szakemberekre. Sőt gyakori, hogy a vízvezetékcseréjét, a festést vagy éppen a zárcserét is maguk akarják megoldani.

Át kell gondolni, hogyan tölti az idejét.

A csináld magad mentalitás problémája: a vállalkozás tulajdonosa a legalkalmasabb személy arra, hogy a vállalkozási tevékenységen dolgozzon, új termékek kifejlesztésén, értékesítés növelésén stb., de gyakran nem ő a legjobb az adminisztratív feladatok elvégzésében. Nem valószínű, hogy egy személyben HR-es és pénzügyi szakember is. Időt szabadíthat fel és takaríthat meg azzal, ha ezekre a feladatokra megtalálja a megfelelő embert. Ez lehetővé teszi a tulajdonos számára, hogy azt a munkát végezze, amivel több pénzt keres. Az idő befektetés, minden vállalkozónak ügyelnie kell arra, hogy az ideje kifizetődő legyen.

Csapatunk 8++ energia hatékonysággal üzemel 🙂

Próbáljon ki minket! A 8 készséggel garantáltan rendelkezünk, ezen felül többet szervezhet ki nekünk, mint egy átlagos virtuális asszisztensnek. Ráadásul pontos időelszámolással dolgozunk. Munkánk első számú célja, hogy Ön bármikor visszavehesse azt tőlünk – csak sokkal jobban dokumentálva, mint eddig. Mi átvesszük és kialakítjuk a folyamatait.

Számolja ki kalkulátorunk segítségével, hogy Önnek mennyire érné meg minket választania!