Nehéz téma ez, mégis beszélnünk kell róla: mi van akkor, ha a munkatársad el kell bocsájtanod, mert olyan élethelyzet alakult ki, hogy nem tudod biztosítani a bérét és a bérköltségeket? Hogyan kommunikáld ez? Hogyan készülj fel a kapcsolatos változásokra? Ebben a cikkben összeszedtük.

Számolj és dönts felelősen

Mindenekelőtt számold ki, hogy milyen lehetőségeid vannak és hozz egy felelős döntést. A döntés során a lehetőségeid és a számok oldaláról kell első sorban megközelítened a helyzetet, az érzelmek sajnos nem fognak hosszútávon támogatni a helyes döntésben.

Home Office?

Vedd fontolóra, hogy megoldható-e a céged működése távmunka útján és tudod-e ebben foglalkoztatni a munkatársaidat – vagy legalábbis egy részüket. Ilyenkor minden megoldás segítség lehet a céged számára éppúgy, mint nekik.

Készítsd fel a munkatársaidat

Ne hozd őket kényszerhelyzetbe, hanem őszintén és – ha lehetséges – idejében közöld velük mi várható. Bár az emberek nem szeretik a bizonytalanságot, még mindig jobb döntés előre jelezni, hogy mikor mi várható, mintsem az utolsó pillanatra hagyni a döntést és ezzel kellemetlenebb helyzetet teremteni.

Támogasd a jövőjében

Ha a munkatársaddal elégedett voltál és kényszerhelyzet hatására kellett leépítened, akkor támogathatod a további előmenetelét. Írj neki ajánló levelet, amit szabadon használhat. Ha van ismerősöd, akinél tud dolgozni ajánld be őt oda.

Ne kecsegtesd

Ha nem vagy biztos benne, hogy újra induláskor ismét tudsz munkát biztosítani a számára, akkor ne tegyél felelőtlen ígéretet, akkor sem, ha ettől könnyebbnek tűnik majd a pillanatnyi helyzet. Legyél őszinte velük – azt mindennél jobban fogják értékelni majd.

Az EASY ADMIN csapat kitartást kíván ebben a nehéz időszakban is számodra!